Winkelwagen (0)

Nog geen producten gevonden :(
Subtotaal

Jouw account

Heb je nog geen account? Creëer verlanglijstjes en houd je aankopen bij op een centrale plek.

Met behulp van jouw e-mailadres sturen we je een link waarmee je het eerder gekozen wachtwoord kan resetten.

* Vereiste velden

Garantie en reparatie

Waar kunnen we je mee helpen?

Onze merken zijn mede geselecteerd op basis van de kwaliteit die zij nastreven. Als MotorKledingCenter staan we in voor deze kwaliteit en geven we als onderdeel van onze beloftes 2 jaar* garantie op deze producten. Desondanks kan het voorkomen dat het product defect raakt. Prettig dat je dan nog garantie achter de hand hebt. Op deze garantiepagina vertellen we je alles wat je hierover wil weten.

*Garantie op basis van fabricagefouten met uitzondering van accu’s en kabels.

Jouw product ter garantie aanbieden

Vraag om een reparatieverzoek via de klantenservice

Heb je een defect aan je product geconstateerd? Dan kun je een reparatieverzoek doen aan onze klantenservice. Vervolgens ontvang je een verzendlabel en garantieformulier waarmee je het product kunt versturen.

Lever je garantie in een van de winkels in

Een snellere optie is door zelf met het product langs te komen in een van onze winkels. Onze specialisten proberen het euvel direct te verhelpen. Lukt dat niet, dan wordt het product opgestuurd naar de fabrikant ter beoordeling en eventueel reparatie of vervanging.

Een artikel met een beschadiging of defect terugsturen

Van belang voor een vlotte afhandeling is om het product compleet aan te leveren en een duidelijke klachtomschrijving bij te voegen. In geval van handschoenen en/of laarzen dienen deze als paar ingeleverd te worden. Een motorjas of broek inclusief voeringen.

Defect binnen 30 dagen na aanschaf

Raakt het product binnen 30 dagen defect, dan kun je naast vervanging er voor kiezen om je geld terug te krijgen of een ander product uit te kiezen.

Tijdsduur van jouw reparatieaanvraag

Afhankelijk van de tijd in het seizoen kan een garantieverzoek gemiddeld 2 tot 4 weken in beslag nemen. Hierbinnen vindt de verzending heen en weer plaats, eventueel onderzoek en herstel of vervanging. We doen er alles aan om dit tijdsbestek zo kort mogelijk te houden. Uiteraard houden we je op de hoogte zodra je product is teruggekeerd.

De volgende merken kennen een langere tijdsduur:

AGV 4-6 weken
Alpinestars 4-6 weken
Dainese 4-6 weken
GORE-TEX 4-6 weken

Leenproduct

Het is niet altijd even gemakkelijk om je motorhelm of motorkleding uit handen te geven. Omdat je jouw motor voor werk gebruikt, of omdat het weer je de kriebels geeft om motor te rijden. We willen jou niet achter de geraniums zetten, dus is er in onze winkels leenkleding en een leenhelm beschikbaar.

Reparatie buiten de garantie om

Heb je onverhoopt een schuiver gemaakt of is je motorkleding op andere wijze beschadigd dan is het ook mogelijk om deze via ons te laten herstellen.  Vanzelfsprekend zijn er in dit geval kosten aan verbonden die op basis van een inspectie door de fabrikant worden gespecificeerd.

Voorwaarden van garantie

  • Garantie geldt op fabricagefouten;
  • Het product dat je aanbiedt is aangekocht bij MotorKledingCenter;
  • De aankoopdatum van je aankoop is herleidbaar door een kassabon, factuur of bankafschrift;
  • Lever het product voor garantie compleet aan;
  • Een duidelijke klachtomschrijving versnelt het proces;
  • Ruilbeurs artikelen zijn uitgezonderd van garantie.

Dit stelt de wet over garantie

In jip-en-janneketaal leggen we je graag uit wat de wetgeving omtrent garantie inhoudt.

Als consument heb je recht op een deugdelijk product. Komt het voor dat een product defect raakt, dan heb je recht op garantie. Die garantie geldt op fabricagefouten en niet op defecten door eigen toedoen of onjuist gebruik. In het eerste half jaar na aanschaf ligt die bewijslast bij de verkoper (MotorKledingCenter), daarna is het formeel gezien aan jou om te bewijzen dat het defect niet door ‘eigen’ toedoen komt. Maar geen zorgen, zover laten we het niet komen.

Veelgestelde vragen

  • Wat zijn de verzendkosten als ik bij jullie bestel?

    Voor bestellingen boven de 50 euro binnen Nederland en België berekenen we geen verzendkosten. Voor kleinere bestellingen onder de 50 euro zijn de verzendkosten €6,95. Je bestelling wordt standaard verzonden met PostNL waarbij je een Track&Trace code ontvangt om je bestelling te volgen. Meer over afhalen en bezorgen

  • Kan ik mijn bestelling retourneren?

    Zowel online als in de winkel heb je 30 dagen bedenktijd. Binnen deze periode kan je de producten ruilen of retourneren. Uiteraard zijn de producten die je wilt terugsturen ongedragen, nieuw en compleet. Voor je geretourneerde producten ontvang je netjes je geld van ons terug. Meer over ruilen en retourneren.

  • Wat is de levertijd van mijn bestelling?

    Wanneer je oog is gevallen op een product dat op voorraad is, dan heb je de bestelling snel in huis. We streven ernaar om jouw bestelling die op werkdagen voor 17:00 uur is besteld, dezelfde dag nog te versturen. Zo heb je de bestelling de volgende dag al in huis. Voor producten die niet op voorraad zijn gelden andere levertijden. Deze worden bij het product op de productpagina getoond. Meer over levertijden.

  • Welke betaalmethoden worden geaccepteerd in de winkel?

    In onze winkels kan je contant betalen, met pinpas, creditcard (Maestro, MasterCard en Visa) en de MKC cadeaubon. Monopolie geld, VVV-bonnen en andere cheques worden niet geaccepteerd. Meer over betalen.

  • Het product dat ik zoek is ‘Niet op voorraad’. Kan ik hem alsnog bestellen?

    Juist dat product dat je zoekt is niet op voorraad. Dat kan twee dingen betekenen. Het product heeft een langere levertijd, of is uit de collectie en niet meer verkrijgbaar. Hoe dan ook vragen we je om contact op te nemen zodat we dit voor je kunnen nagaan.

  • Ik wil mijn bestelling retourneren, waar vind ik het retourformulier?

    Het retourformulier vind je op de achterkant van je pakbon die bij de bestelling is meegestuurd. Kan je deze niet meer vinden? Neem dan per e-mail contact met ons op en we sturen je een digitaal exemplaar toe. Dan hoef je deze enkel nog te printen. Meer over ruilen en retourneren.

  • Ik wil achteraf betalen, maar dit lukt me niet?

    Via onze betaalpartner Billink maken we achteraf betalen mogelijk. Dit geldt voor aankopen tot 750 euro. Zij zullen een check uitvoeren voordat deze goedgekeurd kan worden. We hebben geen inzage wat de reden is dat jouw betaling wordt afgekeurd. Wordt je aanvraag afgekeurd? Dan zit er niets anders op dan je bestelling via een van de andere betaalmethoden af te ronden. Meer over betalen.

  • Kan mijn bestelling bij een servicepunt worden bezorgd?

    Ja zeker, wanneer je in de afrondfase zit wordt je gevraagd welke verzendmethode je wenst te gebruiken. Je hebt zelf de keuze in welk PostNL servicepunt jouw bestelling wordt afgegeven. Deze ligt dan de volgende dag na 15:00 uur voor je klaar. Bij het afhalen van je bestelling kan om een legitimatiebewijs worden gevraagd.

Neem contact op met onze klantenservice

Telefonisch bereikbaar: maandag t/m zaterdag van 10:00 tot 17:00 uur
Wij accepteren:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »